TEORÍAS Y METODOLOGÍAS DEL 
ESTUDIO DE LAS RELIGIONES
Material preparado por Francisco DIEZ DE VELASCO
UNIVERSIDAD DE LA LAGUNA

MÚSICA RELIGIOSA


DIVERSIDAD MUSICAL EN EL JUDAÍSMO


1) Música sefardí

El rey Nimrod, canta: Esther Ofarim (disco: Judeo español, Sephardic greatest hits, CBS, Israel, 1982) 4,5"
Texto de la canción: Cuando el rey Nimrod/ al campo salía/ miraba en el cielo/ y en la estrellería/ vido luz santa/ en la judería/ que había de nacer/ Abraham avinu. //Abraham avinu, padre querido/ padre bendicho, luz de Israel. // La mujer de Teraj quedo prennada/ de día en día él le preguntaba/ ¿de qué teneis la cara tan demudada?/ Ella ya sabía el bien que tenía. // En fin de nueve meses parir quería/ iba caminando por campos y vinyas/ a su marido tal no le descubría/ topó una meara, allí lo pariría.
Texto completo de la copla: "Cuando el rey Nimrod al campo saldriya  miraba en el cielo a la estrelleriya, vido luz santa en el juderiya que habiya de nacer Abraham abinu. Luego a las comadres encomendaba que toda mujer que se encintara, si pariya hijo, que lo matara, que habiya de nacer Abraham abinu.La mujer de Térah quedó preñada, de en diya en diya le demandaba: ¿De qué tenés la cara tan demudada? Ella ya sabía el mal que teniya.A los mueve meses parir queriya, se hue caminando por campos y viñas; a su marido tal non descubririya, topó una meará y lo paririya.Luego en aquella hora él le hablaba:-Andávos la mi madre de la meará, porque yo ya tengo a quen me alechará, porque so criyado del Dio verdadero-A los vente diyas lo hue a visitar, lo vido de enfrente mancebo saltar, mirando en el cielo y bien atentar para conocer al Dio de la verdad.-Madre, la mi madre, ¿qué buscás aquí?-Un hijo preciado que dejí aquí lo vine a buscar si está por aquí;si es que está vivo me consolo yo.Madre, la mi madre, ¿qué hablas hablás?.un hijo preciado, ¿cómo lo dejás?¿Por qué a los vente diyas lo venís a visitar?Yo so el vuestro hijo, criyado del Dio.Al anochecer vide a la luna, contí a las estrellas una por una.Al amanecer vide que se encubrió de una;dije: ¡No es éste el Dio vedradero!Vide a el sol que se espandió, pensí en mi corazón que era el Dio.Vide a la tadre que se encubrió, dije: ¡No es éste el Dio vedradero!Mirá la mi madre que el Dio es uno, que criyó los cielos uno por uno.Decilde a Nimrod que perdió su tino porque no quere creer en el vedradero-.Alcanzólo a saber el rey Nimrod esto, mandó que lo traigan aína y presto:-Antes que desniegue a todo el resto, y dejen a mí y crean en el vedradero-. Ya me lo trujeron con grande 'elbón; trabólo de la silla con grande trabón:-¿Por qué te tienes por Dio, tú, rasá Nimrod?¿Por qué non crees en el vedradero?-¡Encendé un horno bien encendido!, ¡Ataldo con cuedras, porque es entendido!,¡Aronjaldo con trabucos, porque es resabido!;si Dio lo escapa es el verdadero-.Entrando en el horno iba caminando, con sus malajim iba paseando, y todos los leños fruto iban dando;de allí lo escapó el Dio verdadero.Grande zejut tuvo el señor de Abraham, que por él conocimos al Dio de la vedrad;grande zejut tiene el señor parido, que afirmó la misvá de Abraham abinu.Saludemos ahora al señor parido, que le sea besimán tob este nacido.Eliyahu hanabí nos sea aparecido y daremos loores al verdadero.aludemos al compadre y también al mohel, que por su zejut nos venga el goel y ri'hma a todo Yisrael.Cierto loaremos al verdadero". Para acceder al texto comentado y con notas aclaratorias de la copla (extraído de Elena Romero, Coplas sefardíes, Córdoba, 1991)  pinche aquí o escriba la dirección: http://www.geocities.com/CapitolHill/Lobby/2679/copla02#Copla

Esther Ofarim
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Yehoram Gaon
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Abraham e Isaac. Salterio de San Luis, siglo XIII (Biblioteca Nacional, París)
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The Burning Bush
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2) Música ashkenazí- jasídica

Az der Rebbe (cuando el rebbe), canta: Moshe Leiser; violín Ami Flammer (disco: Chansons jiddish, OCORA-Radio France) 4,43"
Texto de la canción: Az der Rebbe singt (est, lacht, schluft, trinkt, weint, tanz, singt), singen (essen, lachen, schlufen, trinken, weinen, tanzen, singen) alle hassidim. Cuando el rebbe (maestro jasídico, guía espiritual) canta (come, ríe, duerme, bebe, llora, baila, canta), cantan (comen, ríen, duermen, beben, lloran, bailan, cantan) todos los jasidim (los piadosos).

Judíos jasídícos en Jerusalén
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El grupo satírico francés Les Nonnes Troppo
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